Geoblog.pl    blanic    Podróże    Wielka Wyprawa do Ameryki Środkowej i Południowej    A dzisiaj pływaliśmy z żółwiami!

A dzisiaj pływaliśmy z żółwiami!

Meksyk
Meksyk, Akumal

Były olbrzymie, majestatyczne i piękne! Pływały z długimi rybami pod brzuchem i pasły się czymś w rodzaju morskiej trawy wydając przy tym śmieszne dźwięki chrupania, co pod wodą zabawnie 'brzmi' :)))
Ale po kolei: W rajskim ogrodzie przywitało nas rajskie śniadanie i smaczna kawa, co dziwne, rzadkość tutaj. W nocy mieliśmy gościa w pokoju! Na dachach chatek żyją 'maspachos' coś pomiędzy małpką a szopem z długim puchatym ogonem :). No i jeden taki (jak się domyślamy, bo nie widzieliśmy) wszedł do nas przez dziurkę w dachu i szeleścił naszą siateczką szukając tam zapewne przegryzki, a znalazł jedynie Jureczkowe piwko ;) Jureczek piwka strzegł i w rączki klasnął, zwierzaczek się przestraszył, w siateczkę zaplątał, hałasu narobił i uciekł zanim Jureczek zapalił światełko :).
Po śniadanku pojechaliśmy colectivo do Akumal, gdzie miała być piękna jaskinia z podziemnym jeziorem. Jaskinia okazała się bajeczną laguną do której wstęp na cały dzień kosztował tyle, co wstęp na Warszawiankę na godzinę :))). Pływaliśmy z karaibskimi rybkami w mieszanej słodko-słonej wodzie i widzieliśmy wielgachną płaszczkę! A potem pojechaliśmy stopem na śliczną plażę do żółwików. Osobiście widziałam jednego, był cudowny! W ogóle się nie bał ludzi, chociaż niektórych powinien, bo oczywiście znalazł się idiota, który próbował je macać, debil jeden i żółw majestatycznie odpłynął ze swoimi rybkami w siną dal. Jureczek został dłużej (ja uciekłam, bo mi się zrobiło zimno) i spotkał drugiego sam na sam :)
To był baaardzo udany dzień! Wieczorem usiedliśmy w 'jadalni' pod gołym niebem, gdzie spotkali się chyba wszyscy mieszkańcy naszego hostelu z różnych kontynentów i gadaliśmy, śmialiśmy się i wymienialiśmy doświadczenia - to jeszcze jedna zaleta podróżowania - spotyka się niesamowitych ludzi z całego świata :)

Wydatki (ceny biletów i noclegu za parę):