Geoblog.pl    blanic    Podróże    Wielka Wyprawa do Ameryki Środkowej i Południowej    Z powrotem w Meksyku

Z powrotem w Meksyku

Meksyk
Meksyk, Xpujil

Wstaliśmy o 4 i ruszyliśmy z powrotem do Meksyku. Tym razem Belize już nie wydawało się takie straszne, chociaż obiecanego busu nię było i znowu musieliśmy jechać świniobusem (zwanego tutaj chicken busem), upewniwszy się zawczasu, że jest to autobus BEZPOŚREDNI do Chetumal w Meksyku. Bezpośredni autobus zatrzymywał się około 50 razy po trasie rozwożąc wszystkich po okolicznych dziurach, a brakowało miejsc nawet stojących :). Z oczami dookoła głowy nie daliśmy się okraść, chociaż mieliśmy pewne typy wśród współpasażerów. Zjechani prawie 10 godzinną jazdą wtoczyliśmy się ociężale (sensu stricte) na elegancki meksykański dworzec (lepsze niż u nas!), mając półtorej godziny do odjazdu następnego autobusu o 16:30 do Xpujil. Kupiliśmy sobie jedzonko. Zjedliśmy, popiliśmy. Poczytaliśmy. Jureczek stwierdził, że powinniśmy wypłacić jeszcze pieniążki na wszelki wypadek, bo jedziemy do niezłej dziury, gdzie nie ma nawet bankomatu i jak powiedział, tak zrobił. Wrócił przynosząc kwitek na który się Blania tępo gapiła z nudów składając go na 14, dopóki wymięty upałem mózg nie przetworzył rejestrowanej przez wzrok informacji. Wypłata gotówki.
Data: 05/06/2011
Godzina: 04:41
- Która godzina? - spytała sugestywnie Blania.
Mój mąż błyskawicznie złapał:
- O qurva! Godzina się przesunęła!
Reszty konwersacji nie przytoczę, bilety trzeba było kupić jeszcze raz, niestety na za dwie godziny. I tym o to sposobem w sumie za niewielką cenę 25 złotych nauczyliśmy się sprawdzać czas po przyjeździe w dane miejsce. Po dwóch godzinach wymemłania na dworcu i kolejnych dwóch w luksusowym autobusie (z telewizorem, toaletą i rozkładanymi siedzeniami, gdzie bagaż odbiera od ciebie kierowca w garniturze i metkując go twoim numerem biletu odnosi do luku) wylądowaliśmy po zmroku w zalanej deszczem dziurze. Zastrajkowałam, zażądałam łóżka natychmiast, bez szukania optymalnego stosunku jakości do ceny, więc wzięliśmy lekko zalatujący, ale czysty pokój z łazienką w sąsiadującym z przystankiem hotelem dla ciężarowców "Jaguar". Bardzo dobrze nam sie spało :)

Wydatki (ceny biletów i noclegu za parę):
400 Q bilet na bus do Belize
14 Q nalesniki na granicy z gwatemala
16 bz taksowka
17 usd = 34 bz przejazd z belize do chetumal
20 peso taksowka na dworzec
188 peso bilety do Xpujil (ado)