Geoblog.pl    blanic    Podróże    Wielka Wyprawa do Ameryki Środkowej i Południowej    Najwyżej położone miasto świata

Najwyżej położone miasto świata

Boliwia
Boliwia, La Paz

Podróż przez równik rozpoczęła się przykrym akcentem, bo chciwi strażnicy zakosili Jurkowi malutki otwieracz do butelek, który dostał od Tomka, a który miał przywieszony do kluczy. Otwieraczyk przeleciał z nami przez 5 lotnisk Europy i 3 Azji, a nawet 2 lotniska w Meksyku, ale dopiero tu stał się niebezpieczny. Gnoje :(((
Widoki z samolotu oglądaliśmy w milczącym zachwycie, Lima z lotu ptaka jest niesamowita, a widzieliśmy już parę miast nocą z góry. Zobaczymy ją za prawie trzy tygodnie. La Paz - cudowne miasto. Jest nierealne, położone w kotlinie z ostatnimi piętrami wieżowcóP ginącymi w chmurach. Całe zbocza doliny usiane są gęsto domami, co w nocy wygląda niezwykle spektakularnie.
Na lotnisku ścięło nas ciśnienie - choroba wysokościowa objawiła się sporymi zawrotami głowy, nogi zrobiły się gliniane i ciężkie i na głowę spadła wielka, ciężka czapa. Na szczęście nie bolało, spodziewałam się czegoś gorszego, przeszło prawie zupełnie po godzinie. Zapadliśmy w kamienny sen.

Tatuś
Tatuś - 2011-06-16 10:00
Szybciej, bo się wciągnąłem i zaczynam przebierać nogami. Co w La Paz?!

Mama Ela N.
Mama Ela N. - 2011-06-17 01:25
Witajcie kochane dzieciaki. Nareszcie po tylu dnich nieobecności w Warszawie dorwałam się do komputera i jednym tchem przeczytałam zaległe rozdziały waszej księgi podróżniczej. Jest 1:00 w nocy ale sen mi odszedł jak się rozczytałam o tych zabytkowych cudeńkach, elemelkach, poznanych fajnych Meksykanach i wszystkim co tam przeżywacie. A najbardziej spodobał mi się widok waszych pysiaczków bo bardzo się za nimi stęskniłam. Wiem, że bardzo oszczędzacie, ale właźcie gdzie się da, oglądajcie, zwiedzajcie i nie żałujcie grosza, bo druga okazja się już może nie trafi. Życzę równie udanych dni w dalszej podróży. Buziaczki.

BPE
BPE - 2011-06-17 08:10
ale zrobiliście przeskok....super podróż :-))